torsdag 3 maj 2012

Hemlis 8

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag gillar det mesta garnet, men har en förkärlek till mohair, ull och angorna
2. Vilka är dina favoritfärger? Rosa, rött, turkost
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? Brunt, går bra om det är i en kombination i ett flerfärgat garn 4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Jag använder helst flexistickor om det inte är ett litet jobb då använder jag stumpstickor. Vad dom är gjort av har inte så sort betydelse, men det är skönt att sticka med bambustickor.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Har stickat i några år så jag är miitemellan.
6. Dricker du kaffe? Te? Dricker bara te.
7. Är du allergisk mot något? Nej
8. Vilken slags musik tycker du om? Rock, men är allätare om jag bara ska ha något i öronen.
9. Favoritgodis? Sura cola nappar och fransk nougat
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag virkar lite garn och har broderat mycke i mina dar.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Jag älskar att sticka sjalar, men stickar gärna sockar med.
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Kreativ stickning
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? En kofta, har mönstret och hade lagt upp alla 1300 maskorna och sticka några varv när min valp fick tag på den…sen har jag inte kommit mig för att börjat om.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Ja jag anväder pulsvärmare och mitt mått är 17,5 cm
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Ja
16. Stickar du sockor? Ja
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) 41-42, längd 26 cm bredd 23,5 cm
18. När fyller du år? 27 juli
19. Stickar du med pärlor? Har inte provat, men skulle gärna försöka
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Deckare och romaner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar