torsdag 29 mars 2012

Dax för lite historier

Den unge magistern på landet frågar klassen om det är någon som vet vem som har pallat äpplen i hans trädgård i natt.
Ingen sa något, men Oskar på sista bänken ser ganska skyldig ut.
- Vet du något om det här Oskar?
- Jag hörde inte vad magistern sa, det hörs så dåligt här borta.
- Jaså du, det hörs dåligt. Då byter vi plats så får du fråga mej någonting så ska jag svara.
Oskar går fram till katedern och frågar:
- Är det någon som vet vem som hoppade ut genom fönstret till min systers rum i natt?
Efter en stunds tystnad kommer svaret från magistern:
- Jag håller verkligen med dej Oskar, det hörs väldigt dåligt här borta!



En man kom hemstapplande efter sitt nattskift i gruvan. Han raglade in i sovrummet, där hans fru låg med täcket över huvudet.
Mannen sjönk ner i sängen, blev plötsligt sugen på lite sex och satte på frugan bakifrån.
Efteråt blev han hungrig och släpade sig ut i köket för att ta sig en macka.
Där stod hans fru och pysslade med frukosten, varpå mannen utbrast:
- Va? Jag satte ju på dig inne i sovrummet alldeles nyss...
- Herregud, skrek frun. Det är ju min mamma. Hon kom igår och lånade din sängplats inatt.
- Mamma, skrek frun när hon rusade in i sovrummet. Varför sa du ingenting när han började?
- Hörru du, jag har inte pratat med den idioten på sju år, så varför skulle jag börja nu???

Frun ligger på alla fyra i rabatten när maken utbrister:
-Men herre jösses, nu får du väl ändå ta och börja motionera, din bakdel ser ju ut som en hel skördetröska!
Senare på kvällen när maken och frun ska krypa till sängs och mannen är lite kelsugen, märker han att frugan är lite sur, så han säger:
-Men vad är det med dig?
-Du tror väl inte jag tänker starta hela maskineriet bara för ett halmstrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar