söndag 19 december 2010

Vinpåse och julstök



I går gjorde jag färdigt och tovade vinpåsen. Nu har den torkat övernatten och jag tycker den blev riktigt bra. Roligare att ge bort en sådan påse till vinflaskan i stället för dom som finns att köpa.

I dag har jag ägnat mig åt julstök. Jag och gubben har städat och klätt granen, barna har hjälpt till med granen. Jag och mamma rullade köttbullarna till jul. Sen har jag även hunnit med att titta på skidskytte där våra svenskar gjorde ett bra jobb och tog hem segern.

2 kommentarer:

  1. jätte fin vinväska :) du råkar int ha nerskrivet ungefär hur du gick till väga då du stickade den? :) /mvh sara(a_Sara83@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. Mönstret finns i ett häfte från Sandnesgarn och Tema 16 tovning. Jag har den i min butik.

    SvaraRadera